Uczniowie szkoły nabywają umiejętności dostosowane do potrzeb współczesnej technologii – mówi Rafał Dąbrowski, dyrektor Izby Rzemieślniczej w Szczecinie.
– Dzisiaj mówimy np. o oszczędzaniu wody. Oszczędzanie wody bardzo często przejawia się w postaci czujników na wodę, ale żeby czujnik podłączyć do kranu, to ten młody człowiek musi mieć dodatkowe umiejętności, związane z elektryką. On nie musi być elektrykiem, ale on musi mieć wiedzę, jak zaprojektować i jak zrobić podstawę do tego, żeby w przyszłości ten kran był sterowany czujką ruchu – dodaje Dąbrowski.
Musimy odczarować stereotyp dawnych szkół zawodowych – podkreśla dr Marek Łukasik, Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku.
– Ono się kojarzy – z dawnych czasów – z negatywnym obrazem człowieka, któremu nie powiodło się, bo nie dostał się do liceum, do technikum i trafił do szkoły zawodowej…. Dziś wiemy, że brakuje nam specjalistów w wielu dziedzinach, w wielu zawodach i stawiamy właśnie na ekspertów – tłumaczy Łukasik.
Projekt Centrów Doskonałości Zawodowej jest finansowany w ramach programu ERASMUS+, w którego skład wchodzą: Niemcy, Austria, Włochy, Łotwa, Litwa, Polska i Hiszpania.